Teraz jest 20 cze 2018, 10:13




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2009, 14:41 

Dołączył(a): 14 sie 2008, 19:26
Posty: 5
Lokalizacja: Łazy
Witam ! ma prośbę do wszystkich forumowiczów , interesuje mnie wszystko co dotyczy historii stacji rozrządowej , lokomotywowni i wagonowni Łazy , może macie jakieś stare zdjęcia , ilostany dotyczące lokomotyw i wszelkiego taboru , wszystko co dotyczy infrastruktury kolejowej w Łazach , wycinki prasowe , może ktoś ma gazetę Przegląd Kolejowy nr 1 z 1998 r. tam jest artykuł „ 150-lecie stacji Łazy „ autor H. Mazur chciałbym się zapoznać z tym artykułem . Kolej w Łazach przechodziła okres rozwoju i swojej świetności , ale bardzo ciężko gdziekolwiek znaleźć stare zdjęcia i jakiekolwiek informacje na ten temat .
Tu można zobaczyć kilka zdjęć o kolei w Łazach , ale na szczególną uwagę zasługuje ta fotka
http://www.lazy.pl/index.php?option=com ... itstart=13
przedstawiająca saski parowóz na IV posterunku w Łazach , na PKP oznaczony serią Okl101 , seria licząca 11 sztuk maszyn pracowała na PKP w okresie międzywojennym. Podczas wojny większość maszyn została zdobyta przez Rosjan, następnie przez Niemców. Po wojnie prawdopodobnie w Polsce zostały 4 maszyny tej serii, jednak ich losy nie są znane. W Niemczech maszyna ta nosiła oznaczenie BR 75. Poniżej zestawienie z którego wynika, że jest to Okl101-3
OKl101-3:
Hart 12/ 3581
SäSt 1811 *
L752, War. ’20
OKl 101-3
3982
DRB 75 506
DR
Liczę że coś znajdziecie w swoich pamiątkach i się z nami wszystkimi na forum podzielicie.

Pozdrawiam !


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2009, 15:21 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1054
Lokalizacja: Myszków
no niestety w temacie historii kolei północno-wschodniej części okręgu katowickiego ciężko znaleźć coś więcej... z pozycji mi znanych: Soida K i in: Dzieje katowickiego okręgu kolejowego, Katowice 1997 poza tym drobne informacje w innych pracach ogólniejszych (o całej naszej kolei, o gospodarce woj. katowickiego w okresie PRL, itp) bądź trudno dostępnych czasopism kolejowych (o które pytasz); w pracach dot dwudziestolecia międzywojennego doczytasz, że lokomotywownia była "mocnym ogniwem" KPP w tych okolicach). W znalezieniu odpowiedniego czasopisma raczej pomoże Ci strona np Kolei Małych i Dużych (można zamieszczać własne ogłoszenia).


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 18 cze 2009, 18:06 

Dołączył(a): 14 sie 2008, 19:26
Posty: 5
Lokalizacja: Łazy
Dzięki Tom , ale gdybyś kiedyś trafił na coś ciekawego to wrzuć na forum.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2009, 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, 20:13
Posty: 1450
Wnętrze warsztatu w lokomotywowni sprzed 1936 roku( nie mam czasu teraz retuszować)
W kompie jest jeszcze foto lokomotywy z 1928 roku wykonanej specjalnie dla Cementowni Wysoka. Nie mam w tej chwili czasu aby poszukać.


Załączniki:
3.jpg
3.jpg [ 46.43 KiB | Przeglądane 3555 razy ]
Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2009, 18:46 

Dołączył(a): 14 sie 2008, 19:26
Posty: 5
Lokalizacja: Łazy
Dzięki Młody ! i o to chodzi , mam nadzieje że jak znajdziesz chwilkę czasu to tę druga fotkę też nam udostępnisz. Pomalutku , ale może zrobi się nie duże , ale zawsze jakieś archiwum o kolei w Łazach.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2009, 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2005, 23:36
Posty: 1212
Lokalizacja: 49°55'N 19°01'E
Nie wiedziałem, że kolej wybudowali w Łazach ;). W niedzielę jeszcze jej nie było :D.

_________________
Obrazek


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 cze 2009, 08:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, 20:13
Posty: 1450
Zaintrygowało mnie to wszedłem na stronkę gminy.
Jakiś bajkopisarz pisze o Ciągowicach.
Byłem kilka razy ale kościoła w stylu romańskimi nie widziałem no i średniowieczny miejskii układ zabudowy z upadowym rynkiem czy jakoś tam.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2009, 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 gru 2006, 20:13
Posty: 1450
Lokomotywa . Możesz ją wykorzystać na waszym forum .Na parowozie widoczny napis Wysoka. Jeszcze na dokładkę dokument maszynisty jako przydatek do kierowania lokomotywą. Oczywiście chodzi o maszynistę z Łaz.


Załączniki:
2pw.jpg
2pw.jpg [ 28.95 KiB | Przeglądane 3351 razy ]
Lokomotywa Wysoka 1928 r2.png
Lokomotywa Wysoka 1928 r2.png [ 144.32 KiB | Przeglądane 3364 razy ]
Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 01 lip 2009, 14:55 

Dołączył(a): 14 sie 2008, 19:26
Posty: 5
Lokalizacja: Łazy
Mlody wielkie dzięki za fotki bardzo się przydały , jak byś coś jeszcze miał to wrzuć na forum , a ja chcę się podzielić danymi o serii tego parowozu , dla tych co nie wiedzą , a sam się dowiedziałem nie dawno , że jest to polski parowóz przemysłowy, T1C-192 z takim nr. obsługiwał cementownie Wysoka o mocy 100 KM wyprodukowany w Chrzanowie w 1928 roku , wyprodukowano trzy takie lokomotywy .
I jeszcze jedna sprawa , chodzi mi o ten przydatek jak piszesz do kierowania lokomotywą , przecież to jest legitymacja członkowska świadcząca o tym że dany pracownik należał do organizacji Kolejowe Przysposobienie Wojskowe , jaki to ma związek z prawem kierowania na lokomotywach , czy dany pracownik musiał należeć do tej organizacji żeby mógł zostać maszynistą ?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 mar 2018, 18:35 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1623
Lokalizacja: Łeba
Czy ktokolwiek kiedykolwiek słyszał, że budynek pierwszej stacji w Łazach znajdował się po przeciwnej stronie niż obecny? Wiem, że podobną hipotezę wysuwał onegdaj młody, ale dotyczącą stacji w Zawierciu.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 11 mar 2018, 11:10 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 1623
Lokalizacja: Łeba
pomocniczo:


Załączniki:
12345.jpg
12345.jpg [ 33.66 KiB | Przeglądane 1049 razy ]
23456.jpg
23456.jpg [ 56.9 KiB | Przeglądane 1049 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Teraz jest 20 cze 2018, 10:13


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL