Jurajskie Forum Dyskusyjne http://forumjurajskie.pl/ |
|
Drogi Jury w XIX wieku http://forumjurajskie.pl/viewtopic.php?f=1&t=5844 |
Strona 6 z 8 |
Autor: | Rybak [ 05 gru 2014, 20:59 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Howgh. czytałem |
Autor: | Rybak [ 04 mar 2015, 19:04 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Mam pytanie. Może ktoś zna odpowiedź. Gnębi mnie to od trzech lat. Szukałem w archiwach, pytałem w urzędach. Nic. Kiedy wyasfaltowano drogę nr 46 na odcinku Janów - Bystrzanowice? Gadałem kiedyś z leśniczym Dąbrowa-Łazy. Mówił, że ten odcinek we wrześniu 39 był w stanie rozpaczliwym. Mimo, że lato tego roku było suche, uciekające kolumny 7dp i ludności cywilnej nie trzymały się drogi, bo.... jej nie było. |
Autor: | smar [ 04 mar 2015, 20:07 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Może niewiele odkrywczego wniosę ale tą drogę wyasfaltowano na pewno po II wojnie a przed 70 rokiem. Jedyną drogą z asfaltową (odcinkami - naprzemiennie z klinkierem) nawierzchnią przed wojną była droga Katowice-Warszawa. W 1939 roku droga ta mogła być drogą "gruntową" bo "bitą" była ta równoległa, bardziej na południe |
Autor: | Rybak [ 04 mar 2015, 20:27 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Smar - zgadza się. Do roku 70-tego, wszystkie dane z gmin lądowały w Częstochowie, a potem w Łodzi, gdzie...'znikały. ...pytam o 46-tkę celowo - i zapewne domyślasz się dlaczego - bo nie ma na tym odcinku żadnych danych, a już wiem, że asfalt był kładziony co najmniej dwukrotnie po 1939. |
Autor: | Rybak [ 27 mar 2015, 11:54 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Znalazłem. 46-tka od Janowa na Wschód została poszerzona i wyasfaltowana w 1969 roku. Wcześniej była drogą gruntową zabagnioną w dolinach, z dużą ilością kamieni , na których można było urwać miskę olejową. |
Autor: | Rybak [ 27 mar 2015, 20:23 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Cały czas się zastanawiam dlaczego 46-tka asfaltowa powstała tak stosunkowo późno.. czy była, aż tak niepotrzebna dla ruchu kołowego? Porównałem mapy smara i alkosandra. Wydaje się, że początkiem ubiegłego wieku ważniejsza była droga, między Złotym, a Bystrzanowicami. Dwór, folwark i te rzeczy...od 1833... Po co było się tłuc przez Apolonkę? Raczyńskim było z całą pewnością łatwiej szaleć po południowej drodze. 7dp w 1939 już nie miała wyboru... zwłaszcza, że rozkazy i tak sugerowały kierunek północno-wschodni. na prośbę autora skorygowałem datę /Michał |
Autor: | Rybak [ 15 gru 2018, 14:11 ] | |||
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku | |||
Takie coś znalazłem.. Czy ktoś o tym słyszał? mapa jest z 1922 roku....
|
Autor: | Mirów Polska [ 15 gru 2018, 15:16 ] | ||
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku | ||
W temacie drogi Kotowice - Mirów, przełom lat 50-tych i 60-tych XX wieku (lepsze to zdjęcie, a raczej jego kawałek, niestety nie będzie), a opis do tego jest taki: "Zejście z Góry Kamionka w kierunku Mirowa. Po obu stronach drogi widoczne pola uprawne. Po lewej stronie znajdują się słupy linii telefonicznej prowadzącej z Kotowic wzdłuż drogi do Gorzelni, z widocznym następnie skrętem w prawo. Po prawej stronie drogi widoczne słupy Radiowęzła Włodowice, prowadzące cały czas na wprost, do Mirowa. Dzisiejszy las gorzelniany jeszcze nie istniał i w tle, za kolejnym wzniesieniem przez które przechodzą słupy radiowęzła, widać prawdopodobnie dachy Mirowa, odległe o niecałe 2 km od wykonującego zdjęcie. W prawym górnym rogu zdjęcia, przy krawędzi górnej widać z oddali nieporośnięte jeszcze lasem skały wzgórza Wapiennik znajdującego się przy tzw. Lelowskiej Drodze w Mirowie".
|
Autor: | Rybak [ 15 gru 2018, 17:09 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Znalazłem Dziennik Ustaw z 1939 roku mówiący o projekcie budowy linii Zawiercie - Kozłów. Ponadto na www.jura-pilica.com/?linia-kolejowa,411 jest artykuł o wcześniejszym pomyśle |
Autor: | smar [ 15 gru 2018, 19:56 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
To dopiero za Giereka w latach siedemdziesiątych gdy zbudowano CMK urzeczywistnione te plany |
Autor: | kwab [ 15 gru 2018, 22:50 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Jeśli chodzi o koncepcje budowy nowej linii Zawiercie-Warszawa to zostala ona pierwszy raz przedstawiona w roku 1923 przez Aleksandra Wasiutyńskiego. W II RP nie wpisano jednak tej linii do planowanych inwestycji. Natomiast linia Łazy-Kiwerce, mająca służyc glownie do transportu węgla do wschodnich terenow RP, byla wpisana do planow rozbudowy sieci kolejowej II RP. Obie koncepcje (w zmienionych formach) zostaly zrealizowane dopiero w PRL jako CMK i LHS. |
Autor: | kwab [ 21 gru 2018, 16:02 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Czy mapa z ktorej pochodzi ten fragment jest dostepna w internecie? |
Autor: | Rybak [ 07 kwi 2019, 19:43 ] |
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku |
Skowronów fascynował mnie zawsze. Wieś położona na górce i droga wiodąca przez nią. Na przekór logice. Poniżej biegnie 46-tka. I po drugiej stronie kanionu - zakręt, w prawo i w lewo do Pabianic. Czy tam w dole coś kiedyś płynęło? |
Autor: | sław Miro [ 02 mar 2020, 22:10 ] | ||
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku | ||
Krótki opis (pochodzi z 1907 roku) drogi z Myszkowa do Złotego Potoku i jej otoczenia.
|
Autor: | sław Miro [ 10 wrz 2020, 22:36 ] | ||||
Tytuł: | Drogi Jury w XIX wieku | ||||
Dosłownie dwa zdania z 1884 roku na temat drogi Pilica-Zawiercie
|
Strona 6 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |