kwab napisał(a):
Czy ta sciezka po lewej stronie torow idzie w sladzie zlikwidowanej bocznicy?
Tak, przechodziła potem
mostkiem nad Wartą, dalej był przejazd na Sienkiewicza na wysokości Junackiej:
https://www.google.com/maps/@50.4846061 ... 312!8i6656 - nie pamiętam, czy tory wchodziły tymi dwoma bramami, czy tą przerwą zasłoniętą blachą (wydaje mi się - i mapa tak sugeruje - że przejazd był na dwa tory, każdy wchodził do oddzielnej bramy, ale już trochę za dużo lat minęło).
kwab napisał(a):
Na starych mapach jest jeszcze (biegnaca od Pszczelnej wzdluz cmentarza) bocznica do fabryk cementu Wiek i Ogrodzieniec.
Zgadza się, przed przejazdem przez Pszczelną bocznica rozgałęziała się na trzy nitki (na przejeździe nadal są trzy tory:
https://www.google.com/maps/@50.4764873 ... 312!8i6656):
- jedna do bazy CPN na końcu ulicy Pszczelne Łąki;
- druga do Ogrodzieńca (zaraz za Pszczelną był, nie wiadomo czemu,
niewielki wiadukt, dalej biegła m.in. wzdłuż muru cmentarza, potem za mleczarnią (dziś browarem) przez ulicę Markowizna - również do dziś są tory w asfalcie:
https://www.google.com/maps/@50.4753522 ... 312!8i6656 - i skrajem Fugasówki do Izolacji/Cementowni Wiek i przejazdem przez Kościuszki do hurtowni budowlanej w miejscu dawnej Cementowni Ogrodzieniec;
- trzecia do Huty Zawiercie i Odlewni/Zafamy.
Ładnie je wszystkie widać na mapie z 1992 roku:
https://mapy.orsip.pl/imap/?locale=pl&s ... dzaj,lid:0