Teraz jest 28 mar 2024, 13:26




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2013, 09:45 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Pięknie :lol: a... ta droga przez Czatachową albo ta bocznica kolejowa? mapa niemiecka 1910


Załączniki:
Czatachowa
czatachowa.png
czatachowa.png [ 208.98 KiB | Przeglądane 7518 razy ]
nebenbahn.png
nebenbahn.png [ 270.55 KiB | Przeglądane 7519 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Potrzebny jest spec od języka niemieckiego. Google tłumaczy opis nebenbahn z legendy mapy jako „następny utwór”. Może taki był projektowany przebieg linii do Koniecpola, która nie została zrealizowana w tym wariancie? Niedługo wybuchła wojna. Rosyjska mapa z tego okresu nie pokazuje żadnej linii kolejowej poniżej Janowa.


Załączniki:
mapa_01.jpg
mapa_01.jpg [ 106.66 KiB | Przeglądane 7504 razy ]

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 12:17 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Alkosandrze. Fakt, że mógł to być tylko projekt ( jak wiadomo mapa kwatermistrzostwa Krolestwa Polskiego wydana oficjalnie w 1841 posiada trasę koleji Warszawsko - Wiedeńskiej na odcinku Częstochowa - Maczki. a przecież ten odcinek zbudowano w 1848 :P ) ... choć mapa, ktorą zamieściłeś chyba ma jednak datowanie 1845 - 1889. :lol: czy odcinek przez Czatachową na tej wlaśnie mapie jest również taki sam jak na moim wpisie powyżej? załaczam też mapę z 1922


Załączniki:
1922 czaat.png
1922 czaat.png [ 215.88 KiB | Przeglądane 7501 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 13:29 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 1415
Znalazłem w necie (wiem, że to żaden wyczyn...) że linię z Kielc do Częstochowy oddano do użytkowania 26 lutego 1911 roku tzn. po wydaniu mapy którą zamieścił Rybak. Może mapa przedstawia projektowany przebieg linii którą ostatecznie położono bardziej na północ - czyli dokładnie tak jak to zasugerował Alkosander?


Ostatnio edytowano 26 kwi 2013, 13:33 przez smar, łącznie edytowano 1 raz

Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Mapa datowana jest: lipiec 1909. Mnie też zainteresowało czy pokazana jest również linia do Koniecpola w wersji finalnej. Niestety fragment, który mam kończy się tuż powyżej Janowa :( Nie sądzę jednak aby w tym czasie prowadzono dwie nitki blisko siebie.


Załączniki:
mapa_02.jpg
mapa_02.jpg [ 88.64 KiB | Przeglądane 7482 razy ]

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 15:13 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
To jeszcze mapka z okresu Sejmu Czteroletniego.. Ciekawe komu to przeszkadzało... kto i kiedy zbudował drogę 793..


Załączniki:
kołacz piekielny.png
kołacz piekielny.png [ 322.47 KiB | Przeglądane 7460 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 21:06 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Oto odpowiedz na ostatnie i poprzednie wątpliwości... chyba . dane tuż sprzed wojny. Pierwszej rzecz jasna


Załączniki:
przewodnik Potok.png
przewodnik Potok.png [ 37.24 KiB | Przeglądane 7421 razy ]
przewodnik potok 2.png
przewodnik potok 2.png [ 26.46 KiB | Przeglądane 7421 razy ]
przewodnik olsztyn.png
przewodnik olsztyn.png [ 103.29 KiB | Przeglądane 7421 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 26 kwi 2013, 22:00 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Bocznica Zalesice


Załączniki:
bocznica Zalesice.png
bocznica Zalesice.png [ 263.55 KiB | Przeglądane 7412 razy ]
Olsztyn 1.png
Olsztyn 1.png [ 293.27 KiB | Przeglądane 7412 razy ]
Potok dworzec.png
Potok dworzec.png [ 289.04 KiB | Przeglądane 7412 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, 09:11 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Tak czy siak nie sądzę by wywiad pruski był na tyle niefrasobliwy, że przed wydaniem mapy sugerował się tylko planami, propozycjami przebiegu trasy herbsko-kieleckiej. Może jednak Rosjanie coś zaczęli budować... Zmieniając na chwilkę temat: Piaskowy Gościniec. W 1910 i dziś:


Załączniki:
piaskowy gosciniec 1910.png
piaskowy gosciniec 1910.png [ 166.26 KiB | Przeglądane 7368 razy ]
piaskowy gościniec.png
piaskowy gościniec.png [ 347.47 KiB | Przeglądane 7368 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lut 2009, 18:25
Posty: 1961
Lokalizacja: Jura Płn
Te dworce istnieją do dziś tylko nazwy się zmieniły :)

_________________
Kill on tour '(^^)'
ObrazekObrazekObrazek


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, 10:00 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Poza oczywiście bocznicą do syropiarni, która też nazywała się Złoty Potok :wink:


Załączniki:
julianka.jpg
julianka.jpg [ 284.56 KiB | Przeglądane 7357 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 27 kwi 2013, 17:07 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Szczerze powiedziawszy wciąż dręczy mnie tajemniczy powód przekierowania drogi Janów - Lelów przez Lgotę Błotną. To temat z moich pierwszych postów w tym dziale. Do tej pory zastanawiałem się tylko nad tym, że trakt w Bystrzanowicach skręca w prawo. Dziś pojawiły się nowe watpliwości. Do 1839 roku droga Janów - Lelów miała równoległą nitkę. Złoty Potok - Bystrzanowice Dwór - Staromieście. Czy ktos wie co stało się ze STARYMI Bystrzanowicami i kiedy :?:


Załączniki:
lgota blotna.png
lgota blotna.png [ 286.03 KiB | Przeglądane 7321 razy ]
Lgota błotna 2.png
Lgota błotna 2.png [ 327.56 KiB | Przeglądane 7321 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 kwi 2013, 20:57 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
Chyba piszę zbyt nieczytelnie.. :( Chodzi mi o TE Bystrzanowice


Załączniki:
Bystrzanowice Reymann.png
Bystrzanowice Reymann.png [ 210.55 KiB | Przeglądane 7250 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 28 kwi 2013, 22:06 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 3369
Lokalizacja: Słajszewo/Ujejsce
dane z 1889


Załączniki:
własność.png
własność.png [ 207 KiB | Przeglądane 7238 razy ]
1889.png
1889.png [ 4.13 KiB | Przeglądane 7238 razy ]

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 29 kwi 2013, 07:28 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 1415
Poniżej dwa zdjęcia (sorry za jakość)
Stara droga do Bystrzanowic:
Załącznik:
Image1a.jpg
Image1a.jpg [ 274.95 KiB | Przeglądane 7209 razy ]


I nowa droga do Żarek:
Załącznik:
Image2.jpg
Image2.jpg [ 278.35 KiB | Przeglądane 7209 razy ]


Tu droga przez Czatachowę jest już zdegradowana do wiejskiej podczas gdy "nowa" jest szosą pierwszej klasy. Być może świadczy to o tym, że droga przez Czatachowę miała właśnie ten "umowny" charakter o którym wspominał Michał - nigdy nie była utwardzona czy umocniona. Swego czasu przemierzałem tą drogę pieszo i rowerem - zapewne jak większość forumowiczów - ale było to wiele lat temu i szczerze mówiąc nie pamiętam czy są na tej drodze jakieś resztki "historycznego" tłucznia?


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Teraz jest 28 mar 2024, 13:26


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL