Teraz jest 17 paź 2019, 13:43




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lis 2014, 10:54 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 8322
Lokalizacja: Włodowice
Ten 3 tor to LHS

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Nidą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 23 lis 2014, 22:14 

Dołączył(a): 13 lis 2012, 23:21
Posty: 350
Lokalizacja: Włodowice
Rybak napisał(a):
Pod Wolbromiem - gdzieś na wysokości Podlesic Drugich - na linii kolejowej znajduje się dość dziwna konstrukcja. Mianowicie - tor kolejowy rozgałęzia się , tworzy swego rodzaju "wyspę" - stoi tam kilka domostw - i nieco dalej znów się łączy z "kolegą". Czy ktoś zna przyczynę tego zjawiska?


Podobna sytuacja występuje przed miejscowością Wierzchowisko (jadąc od Wolbromia) z tym, że na "wysepce" między linią PKP a koleją szerokotorową znajduje się dom. Mieszkańcy mają szlaban na wjeździe i wyjeździe ze swojej posesji :D


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2014, 08:01 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
W tegoroczny Dzień Kobiet Kolega Sandwich wybrał się ze Sławkowa do "Granicy" w Maczkach. No i... w swojej relacji opisuje jakieś stare nasypy, zamienione na ścieżki rowerowe... :?:

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 24 lis 2014, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6476
Lokalizacja: Śląsk
Ja też tam byłem i nasypy nie są jakieś nadzwyczajne ;), tory prowadziły od linii Olkusz - Katowice do zakładów przemysłowych nad Białą Przemszą, zaraz na północ od DK94, teraz szlak rowerowy o kolorze czarnym.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 17:38 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
W poście z 25 kwietnia 2013 ( pierwsza strona tego wątku) zamieściłem fragment Kongresówki, która pokazuje dziwne połączenie Czatachowej z Zawadą. Dziwiło mnie wtedy, że droga między wsiami jest linią prostą, choć faktycznie tak nie jest i nigdy nie było. Uznałem to za błąd mapy. Dziś byłem tam i okazuje się, że mapa nie kłamie :!:
Droga, która dziś biegnie od pustelni do przystanku PKS Czatachowa jest drogą drugiej połowy XIX wieku. Znalazłem ślady drogi, która biegnie równolegle, ale ok 200 , 250 metrów na południe. Miejscami sterczą z ziemi kamienie graniczne, miejscami jest kompletnie zarośnięta.
Zastanawiam się co spowodowało przesunięcie drogi na północ.. nie wiem kiedy powstała pustelnia..
W każdym razie droga - tak jak na kongresówce - ok 500 metrów przed drogą Żarki - Janów przechodzi w łuk, wpada w pola i dochodzi do sklepu przed Zawadą.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 18:48 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
No i oczywiście zapomniałem o najważniejszej sprawie. z wczoraj. z archiwum w Piotrkowie. Otóż znalazłem tam opis pstrągarni z 1889. Jest w nim mowa m.in. o "moście na strumieniu Pyszków". smar twierdzi, że drogę na Żarki zbudowała Raczyńska w 1905. Chyba jednak nie... :!:

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 19:54 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 826
"Natomiast przebudowy w Rezerwacie Parkowe zaczęły się za Krasińskich po 1852 roku kiedy zaczęły powstawać piersze stawy. Dalsze - związane z hodowlą pstrągów - powstawały po 1881 roku z inicjatywy Michała Girdwojna. W starym przewodniku Zinkowa natrafiłem też na wzmiankę o interesującej Cię drodze:
"Karol [Raczyński] posiadał dobra złotopotockie od 1903 r. aż do ostatnich lat przed IIwśw. Spowodował on wybudowanie drogi z Żarek do Janowa ..." "

"Pyszków" przypomina mi nazwę "Piszczków" - osady o 2 (słownie dwóch) dymach w miejscu dzisiejszej pstrągarni. A gdzie wedłóg Ciebie jest ten most na strumieniu "Pyszków" obecnie?
Ja tam żadnej sprzeczności nie widzę. ( no może poza tym, że nie smar twierdzi a Zinkow i nie Raczyńska a Raczyński :mrgreen: )
Jak budowano stawy to zbudowano most w rejonie stawów (Twoja data) a po 1903 wybudowano nową drogę rozchodzącą się ze starą na wysokości Ostrężnika


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 20:24 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
sorry smar za "nieścisłości". most jest jeden. Między Stawem Zielonym, a stawami pstrągarni...

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 20:26 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 826
Drugi prowadzi do pstrągarni czyli do osady... "Piszczków" :D


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 20:37 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
smar - trzymamy się tematu. kładki nas nie interesują :P
inaczej mówiąc: gdybyś coś budował, to musiałbyś mieć dojazd

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 20:58 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 826
Ale przez tę "kładkę" można przejechać samochodem! Wiem, bo przejeżdżałem swoim... :mrgreen:


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 gru 2014, 21:11 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
Cieszę się. ale do tej kładki przed 1889 trzeba było jakoś dojechać. chyba nie dookoła przez Diabelskie.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 05 gru 2014, 17:41 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 826
Wedłóg mnie stara droga na odcinku do Ostrężnika przebiegała mniej-więcej tak jak obecna. Dopiero od Ostrężnika "stara" biegła jak obecna ścieżka rowerowa a "nowa" oczywiście tak jak biegnie nadal :D


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2014, 20:15 

Dołączył(a): 18 wrz 2012, 16:22
Posty: 2085
Lokalizacja: Łeba
smar - deliberowanie na temat tych dróg jest szalenie niebezpieczne. w każdej chwili mogą się pojawić osoby, które wytkną nam braki w wiedzy :P ja chciałem tylko zasugerować, że obecna 793 to droga, która istniała przed 1889 na odcinku: Kołaczew - Twoja Kładka. Wg kongresówki i "innych" map droga ta miała bity charakter do Diabelskich Mostów. Choć i tak trakt pocztowy wolał być preferowanym po zachodniej stronie obecnej pstrągarni, nie tylko do Ostrężnika, ale dalej po obecne boisko przy gajówce Czatachowa....
Co oczywiście kupy się nie trzyma, jeśli kiedykolwiek tamtędy szedłeś :mrgreen: ta droga to kompletna masakra. Dla surwiwalowców listonoszy.

_________________
Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo
www.bezmiejsca.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 05 gru 2014, 20:49 

Dołączył(a): 02 lis 2011, 11:22
Posty: 826
Rybak napisał(a):
... Choć i tak trakt pocztowy wolał być preferowanym po zachodniej stronie obecnej pstrągarni, nie tylko do Ostrężnika, ale dalej po obecne boisko przy gajówce Czatachowa....

Tu akurat się zgadzam w 100% Pomimo tej obecnej "masakry" ślady tej drogi są widoczne na starych mapach. Mówiąc, że nie widzę sprzeczności w naszych źródłach chciałem powiedzieć, że mogło być tak, że droga na wysokości stawów była przebudowywana wtedy, kiedy budowano stawy (może to z mojej strony i spekulacja ale chyba logiczna :mrgreen: ) czyli wcześniej (Twoja data) a odcinek od Ostrężnika później (moja data)
Howgh! (jak mówili indianie w książkach Karola May'a - ulubionych książkach mojej młodości :D

ps. Dla tych co nie czytali tych książek - "howgh!" kończyło wszelką dyskusję :mrgreen:


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Teraz jest 17 paź 2019, 13:43


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL