Teraz jest 28 mar 2024, 14:17




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lut 2013, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Cytuj:
Projekty nowej drogi: przez Dolinki, koło Ojcowskiego parku

Obrazek

Województwo małopolskie chce odciążyć ruch na drodze olkuskiej. W tym celu zamierza namówić Ministerstwo Transportu do wybudowania nowej drogi krajowej. Z dwóch wariantów trasy jeden ma przebiegać przez Dolinki Krakowskie, a drugi na granicy Ojcowskiego Parku Narodowego. Samorządy i przyrodnicy są zaniepokojeni.
Według prognoz za kilkanaście lat droga krajowa 94 łącząca Kraków z Olkuszem nie będzie w stanie przyjąć zwiększającego się ruchu. Już teraz tą trasą, pozwalającą ominąć płatny odcinek autostrady A4, średnio co dwie sekundy przejeżdża samochód.


Województwo chce przekonać Ministerstwo Transportu, by zainwestowało w rozbudowę sieci drogowej w Małopolsce, więc zleciło opracowanie analiz rozwiązań komunikacyjnych, w tym koncepcji alternatywnych dróg krajowych z Krakowa na Śląsk. - Eksperci dokonali wielokryterialnej analizy rozwiązań połączenia aglomeracji krakowskiej przez Olkusz w kierunku lotniska Pyrzowice, biorąc pod uwagę m.in. prognozowane natężenie ruchu, czynniki środowiskowe, przestrzenne czy funkcjonalne. W efekcie powstała koncepcja kilku wariantów w dwóch zasadniczych przebiegach, które pozwolą usprawnić ruch w tym rejonie - mówi Jacek Woźniak, pełnomocnik zarządu województwa ds. planowania strategicznego.

Rozdziera naszą gminę na pół

Przebieg zaproponowanych tras wywołał szok u włodarzy podkrakowskich gmin. - Jeden z wariantów dosłownie rozdziera naszą gminę na pół, całkowicie blokując rozwój osadnictwa, który obserwujemy od kilku lat. Biegnie przez działki budowlane i terytoria o wyjątkowych walorach widokowych. Dla nas jest nie do przyjęcia - oznajmia kategorycznie Bogusław Król, wójt gminy Zielonki. Pyta, dlaczego władze województwa nie biorą pod uwagę mniej inwazyjnej możliwości. Chodzi o poszerzenie do czterech pasów istniejącej "trasy olkuskiej". - Nie wykluczaliśmy modernizacji drogi w aktualnym przebiegu, eksperci jednak stwierdzili, że ewentualne przystosowanie jej do klasy drogi głównej przyspieszonej byłoby bardzo trudne ze względu na liczbę skrzyżowań z istniejącymi drogami, zjazdami do posesji, konieczność wyburzeń budynków czy trudności z zaprojektowaniem odpowiednich łuków drogi - twierdzi Woźniak.

Drogę klasy GP (na której dopuszcza się prędkość nawet do 100 km/godz. w terenie niezabudowanym) projektanci zarekomendowali także dla dwóch alternatywnych wariantów, co szczególnie niepokoi dyrekcję Ojcowskiego Parku Narodowego. Wariant 1 przebiega bowiem przez otulinę parku, a podwariant 1a wręcz przylega do jego granicy. - Wprawdzie w otulinie można budować, ale parametry i znaczenie tej drogi budzą nasz niepokój. Po pierwsze, odetnie ona zwierzęta od terenów leśnych, a po drugie, będzie wymagała budowy dużych obiektów, na przykład estakady nad wąwozem między Skałą a Doliną Prądnika - zauważa Józef Partyka, wicedyrektor OPN.

Wariant drugi: przez Dolinki

Drugi z wariantów przebiega z kolei przez park krajobrazowy Dolinki Krakowskie. Odpowiadająca za ten teren Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie o koncepcji alternatywnych dróg dowiedziała się od nas. - W Dolinkach Krakowskich wprowadzony został zakaz realizacji przedsięwzięć drogowych, zwłaszcza o tak dużych jak GP parametrach, jednak w przypadku parków krajobrazowych możliwe są odstępstwa od tego zakazu, chociażby w przypadku realizacji inwestycji celu publicznego, jaką jest droga. Dopuszcza się opiniowanie oddziaływania na środowisko czy wariantowanie, ale o to zostaniemy ewentualnie poproszeni dopiero na etapie raportowania inwestycji, a do tego daleka droga - mówi Bożena Kotońska, regionalny konserwator przyrody.

Tę uwagę rozwija pełnomocnik Woźniak. - Jesteśmy dopiero na etapie dyskusji nad rozwiązaniami. Po konsultacjach z zainteresowanymi samorządami przesłaliśmy ich uwagi do ekspertów z Owe Arup, którzy mają trzy miesiące na przedstawienie ostatecznej koncepcji. Wówczas zarząd województwa zdecyduje, który wariant przebiegu trasy jest optymalny i możliwy do rekomendacji do Ministerstwa Transportu. Zdaję sobie sprawę, że wszystkie warianty będą konfliktogenne, dlatego będziemy się starali rekomendować taki, który uzyska największą akceptację - dodaje.

Dali tylko trzy dni

Wójt Król już teraz zwraca uwagę, że tak ważne dla regionu projekty wymagają szerszej współpracy z samorządami, których one dotyczą. - Jestem w szoku, że po prezentacji projektu dano nam tylko trzy dni na odniesienie się do tej koncepcji. Nie zdążyłem nawet skonsultować tego z radnymi. Pospiesznie wydaliśmy negatywną opinię wobec odcinka przebiegającego przez naszą gminę - wspomina. Zapowiada, że spotka się z włodarzami innych gmin, które znalazły się na zaproponowanych trasach, by opracować wspólny plan dalszego działania.





Cytuj:
Poszerzenie trasy olkuskiej czy budowa nowej drogi?


Projekt alternatywnych dróg między Krakowem a Olkuszem biegnących przez otulinę Ojcowskiego Parku Narodowego i Dolinki Krakowskie spotkał się z falą krytyki. Samorządowcy proponują raczej poszerzenie istniejącej trasy olkuskiej, choć zarządca drogi przekonuje, że to niemożliwe.
Opracowany na zlecenie władz województwa projekt dwóch alternatywnych połączeń aglomeracji krakowskiej ze Śląskiem, do którego dotarliśmy, wzbudza ostre protesty. Nikt nie wątpi, że dwujezdniowa w większości droga krajowa nr 94 będzie w przyszłości potrzebowała odciążenia, jednak obiekcje budzi proponowany przebieg nowych tras, a także sposób prezentacji planów województwa.


Lokalni samorządowcy nie mogą zrozumieć, dlaczego dostali zaledwie kilka dni na zaopiniowanie projektu. Martwią się także, że trasa krajowa o parametrach drogi głównej przyspieszonej (GP), biegnąca przez spokojne osiedla i widokowe tereny, zaburzy życie mieszkańców. Przebieg jednej z alternatyw przez otulinę OPN budzi niepokój przyrodników.

Tylko 18 km drogi do poszerzenia

W krytyce koncepcji budowy zupełnie nowych dróg powtarza się propozycja mniej inwazyjnego rozwiązania - poszerzenia krajówki nr 94. - Tę drogę mamy od kilkudziesięciu lat i ludzie się z nią pogodzili. Absurdalnym wydaje się planowanie kolejnej inwestycji na pięknych terenach widokowych, skoro są rezerwy do poszerzenia już istniejącej. Nawet gdyby miała biec tuż obok ogrodzeń, można przecież wstawić ekrany akustyczne. Wszystko jest kwestią spokojnych konsultacji społecznych, jednak na te władze województwa nie dały nam szans - mówi Tadeusz Wójtowicz, wójt gminy Wielka Wieś.

- Nie rozumiem, dlaczego nikt nie uwzględnił, że praktycznie wszyscy samorządowcy z tego terenu zgadzają się na modernizację DK 94. To tylko 18 km drogi do poszerzenia. Po co niepotrzebnie szatkować miejscowości nową drogą i niszczyć przyrodę za nasze podatki? - pyta Kazimierz Czekaj, przewodniczący komisji budżetowej w małopolskim sejmiku.

Możliwe są odstępstwa od rygorów

Jacek Woźniak, pełnomocnik zarządu województwa ds. planowania strategicznego, twierdzi, że kwestia szacowanych kosztów poszczególnych rozwiązań to tylko jeden z czynników branych pod uwagę podczas opracowywania koncepcji połączeń na Śląsk, więc nie należy oceniać jej tylko pod tym względem. Przypomina, że eksperci z Owe Arup, którym ją zlecono, wykluczyli możliwość dostosowania DK 94 do wymogów drogi klasy GP. Na podobnym stanowisku stoi krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który odpowiada za trasę olkuską. - Poszerzenie nie jest możliwe ze względu na przebieg drogi, w dużej części w terenie zabudowanym - uzupełnia Iwona Mikrut, rzeczniczka oddziału.

Z kolei innego zdania jest Grzegorz Stech, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich. - Jeżdżę tą drogą i widzę, że z perspektywy geometrycznej poszerzenie jest jak najbardziej możliwe - przekonuje. W jego opinii dostosowywanie drogi do rygorystycznych wymogów klasy GP nie jest konieczne. - Przecież na terenach zabudowanych z powodzeniem funkcjonują drogi o przekroju ulicznym, w przypadku których możliwe są odstępstwa od rygorów - sygnalizuje.

Ale czy taka droga z licznymi skrzyżowaniami w przyszłości się nie zakorkuje? - Fachowcy wielokrotnie przekonywali nas, że na tej drodze osiągnęliśmy już maksymalne nasycenie. Skoro tak, to nic nie wskazuje, że będziemy potrzebować drogi o tak wysokiej klasie przez najbliższe 20 lat. Wystarczą dodatkowe pasy, bo ruch aż tak się nie zwiększy - twierdzi radny Czekaj.

Opcja z akceptacją społeczną

Chcieliśmy zapytać projektanta kontrowersyjnej koncepcji alternatywnych dróg, dlaczego budowę tras przez tereny o wyjątkowych walorach przyrodniczych uznał za wartą rozważenia oraz czy rzeczywiście potrzebujemy drogi klasy GP. Niestety, przedstawiciel Owe Arup, który może udzielać informacji o projekcie, był nieobecny przez kilka dni.

Samorządowcy zamierzają wspólnie walczyć, by władze województwa zrezygnowały z propozycji projektantów i jeszcze raz rozważyły poszerzenie trasy olkuskiej. Przygotowują spotkanie, na które chcą zaprosić decydentów i przedstawicieli zarządu dróg wojewódzkich.

Mają jeszcze czas, bo po oddaniu ostatecznej wersji projektu zarząd województwa zadecyduje, jakie rozwiązanie drogowe w tym rejonie zarekomendować Ministerstwu Transportu, by zainwestowało w rozbudowę sieci drogowej w Małopolsce. Pełnomocnik Woźniak zapewnia, że województwo będzie się starało zarekomendować opcję, która uzyska największą akceptację społeczną.



Źródło: http://www.gazeta.pl

_________________
Portal o Jaskiniach Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Jaskinie Jury


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 20 lut 2013, 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
Woj. małopolskie i budowa nowej drogi :lol: . Toż nie potrafią zbudować o wiele bardziej potrzebnych i obciążonych- zakopianki, DK 52 czy obwodnicy Krakowa.

Za tę kasę lepiej byłoby pogonić kota pijawkom z A4 i zaraz byłoby luźniej na olkuskiej, ale jak wiadomo - kruk krukowi oka nie wykole.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2013, 14:08 

Dołączył(a): 02 sty 2008, 20:49
Posty: 629
Lokalizacja: Dupice
Prosta sprawa. Ludzie nie lubią być robieni w wała. Dzisiejsza opłata A4 powinna się nazywać lichwą a nie opłatą drogową, miała usprawnić komunikację między Krakowem a Śląskiem, a prawda jest taka że dalej 90% z nas jeździ "starą drogą". Po co wydawać miliardy złotych na nową drogę jak wystarczy obniżyć opłaty? Kulczyk czy ktoś tam nie straci. Prawa ekonomii są bardzo proste. Mniejsza opłata = więcej klientów = zysk ten sam, a w budżecie zostanie kupę kasy na zrobienie tak bardzo potrzebnej północnej obwodnicy Krakowa.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2011, 21:53
Posty: 337
Cytuj:
"Wroga droga" - Małopolanie nie chcą trasy do Pyrzowic
Mieszkańcy gmin położonych na północ od Krakowa zapowiadają protesty. Nie chcą budowy nowej[/list] drogi na trasie Kraków – Olkusz- Pyrzowice, którą planują wybudować władze województwa małopolskiego.
Posłuchaj argumentów mieszkańców gmin na północ od Krakowa
mapa z naniesionymi dwoma wariantami nowej trasy

Województwo małopolskie chce odciążyć ruch na drodze olkuskiej. Dlatego chce namówić Ministerstwo Transportu do wybudowania nowej drogi krajowej. Z dwóch wariantów trasy jeden ma przebiegać przez Dolinki Krakowskie, a drugi na granicy Ojcowskiego Parku Narodowego. Samorządy i przyrodnicy są zaniepokojeni.
Trasa w tamtym kierunku,DK-94 już istnieje, ale zdaniem władz województwa, w przyszłości nie obsłuży rosnącego ruchu. Droga miałaby powstać w sąsiedztwie drogi krajowej 94, po jej wschodniej lub zachodniej stronie. W zależności od wybranego wariantu, nowa trasa ma kosztować od 360 do 400 milionów złotych i miałaby około 50 kilometrów. perspektywa budowy nowej trasy to 2030 rok.

Mieszkańcy wszystkich gmin w tamtym rejonie są zdeterminowani i zapowiadają walkę. To zagrożenie degradacją naturalnych płuc Krakowa. Mówimy tu o Ojcowskim Parku Narodowym " - żali się Andrzej Domagała, członek stowarzyszenia "Korzkiew". "Takie tereny zniszczyć, Dolinę Prądnicką? - pyta z niedowierzaniem inny z mieszkańców.

Eksperci, którzy przygotowywali warianty nowej drogi, do końca kwietnia mają ponownie zaprezentować swoje stanowisko, tym razem z uwzględnieniem uwag, jakie zgłosiły im samorządy poszczególnych miejscowości. Mieszkańcy domagają się rozmów i konsultacji. Zapowiadają, że jeśli do nich nie dojdzie, bądź nie przyniosą efektów, zorganizują się i będą głośno protestować. Dziś ma być uruchomiona strona internetowa www.wrogaDroga.pl

(Aleksandra Ratusznik/jg)


źródło: http://www.radiokrakow.pl/www/index.nsf/ID/JGAA-96W9EG

_________________
http://www.rodaki.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Warianty drogi mniej lub bardziej szkodliwe dla jurajskiej przyrody:


Załączniki:
Schowek01.jpg
Schowek01.jpg [ 244.72 KiB | Przeglądane 12438 razy ]

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 09:44 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 812
Mnie to na szwindel wygląda. Po pierwsze Kraków ma swoje lotnisko. Po drugie droga już jest i do tego jeszcze autostrada. Coś mi tu nie pasi z chęcią budowy tej drogi. :)

_________________
Endomondo_Se_Bywam:) AllegroBiker


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
Lotnisko w tekście to dziennikarskie bajanie, autostrada jest za droga, ma niepełne albo pozamykane węzły i ludzie ją omijają. DK 94 jest do poszerzenia w standardzie "gierkówki", fragmenty puścić małymi obwodnicami i powinno wystarczyć.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:23 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 812
Albo znacjonalizować :mrgreen: autostradę i zrobić tam wreszcie porządek.

_________________
Endomondo_Se_Bywam:) AllegroBiker


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Projekt połączenia ekspresówką Balic z Pyrzowicami istnieje od dawna. Słyszałem o nim już wtedy gdy zaczynana była budowa odcina S1 od Pyrzowic do Wojkowic. Droga byłaby bardzo wygodnym łącznikiem pomiędzy A4 i A1 omijającym Śląsk. Pomysł ma również sens jeżeli weźmie się pod uwagę,że corocznie Balice mają spore problemy związane z występowaniem w tym rejonie silnych mgieł co skutkuje kierowaniem samolotów do Pyrzowic. Inna sprawa,że protest może mieć drugie dno bo powstanie tej drogi teoretycznie może odbierać klientów Balicom.

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 10:32 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 812
Jeśli już o lotniskach mowa. Pyrzowice mają ten plus, że są jedynym liczącym się lotniskiem w Polsce które ma gdzie się rozbudowywać. Jego znaczenie ma w następnych latach znacznie wzrastać.

_________________
Endomondo_Se_Bywam:) AllegroBiker


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6881
Lokalizacja: Śląsk
alkosander napisał(a):
Projekt połączenia ekspresówką Balic z Pyrzowicami istnieje od dawna. Słyszałem o nim już wtedy gdy zaczynana była budowa odcina S1 od Pyrzowic do Wojkowic. Droga byłaby bardzo wygodnym łącznikiem pomiędzy A4 i A1 omijającym Śląsk.


Przecież połączenie A/S między B a P już istnieje ;) . S1 omijające Śląsk i łączące A4 i A1 także.

alkosander napisał(a):
Pomysł ma również sens jeżeli weźmie się pod uwagę,że corocznie Balice mają spore problemy związane z występowaniem w tym rejonie silnych mgieł co skutkuje kierowaniem samolotów do Pyrzowic. Inna sprawa,że protest może mieć drugie dno bo powstanie tej drogi teoretycznie może odbierać klientów Balicom.


Czasem bywa odwrotnie, lotniska mają to wkalkulowane w ryzyko. Jak pisałem, oba lotniska są dobrze skomunikowane drogowo.

Tutaj chodzi raczej o ulepszenie połączenia między Olkuszem a Krakowem, pomysł jest nośny więc parę osób chce się na tym wylansować, zarządca A4 to już niemal wróg publiczny, więc jest na czym pograć. Oczywiście SAM ma to wszystko gdzieś, im obecny ruch w zupełności wystarczy, w przypadku obniżki ceny, wzrósłby na tyle, że musieliby dobudować trzeci pas. To już kupa kasy i kłopotu. Wolą za pomocą ceny regulować ruch do wygodnej im wielkości.


miki napisał(a):
Jeśli już o lotniskach mowa. Pyrzowice mają ten plus, że są jedynym liczącym się lotniskiem w Polsce które ma gdzie się rozbudowywać. Jego znaczenie ma w następnych latach znacznie wzrastać.


W Balicach dogadali się z wojskiem i też mają perspektywy. Być może Pyrzowice w naszej okolicy mają większe możliwości ale na pewno nie w skali kraju, jest choćby nówka Modlin. Znaczenie ciągle mają mniejsze od Balic, w zeszłym roku nawet Gdańsk im dorównał.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Jak widać sprawa ma wiele wątków a najmniej ważny jest ten, który dotyczy zagrożeń dla OPN. Jakoś nie wierzę w samoistną proekologiczną postawę mieszkańców. Wystarczy,że wójt czy inny lokalny kacyk rzuci hasło "nowe miejsca pracy" a będziemy mieli milion lokalnych zwolenników budowy jakiegoś kolejnego "Parnasu". Jeżeli okaże się przy tym,że lepsza komunikacja podniesie ceny działek w okolicy to dzisiejsi przeciwnicy budowy będą wieszali psy na tych, którzy administracyjnie zablokowali budowę ekspresówki w imię ekologii. Podejrzewam,że przeciwnikami "wariantu A" są zwłaszcza ci,którzy liczą na sprzedaż ziemi pod "wariant B".. i tak dalej... :roll:

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 14:13 

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 9148
Lokalizacja: Włodowice
Dla przyrody miało by to duże znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku likwidacji !!! obecnej drogi przez Jerzmanowice i wywalenia całego ruchu na wschód. O realności czegoś takiego nie ma przecież sensu pisać i zostaje tylko puszczenie po śladzie obecnej z licznymi przejściami dla zwierzaków i siatką wzdłuż drogi. Puszczanie nowych dróg przez Dolinki, albo po wschodniej granicy OPNu to kretynizm.

Przy okazji, na Parnasie od strony Pieskowej ostra wycinka.

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - usługi przewodnickie, wycieczki piesze, rowerowe po Jurze K-Cz; spływy kajakowe Pilicą, Liswartą, Nidą.
Kajakiem, pieszo, rowerem między Wartą, Nidą i Pilicą - blog wycieczkowy.
Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2005, 15:29
Posty: 678
Lokalizacja: Dalekie południe
Mieszkańcy nie chcą "tirów".

_________________
Niezależny Serwis Internetowy
Ojcowski Park Narodowy
www.opn.org.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 19 kwi 2013, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Cytuj:
Mieszkańcy nie chcą "tirów".
W ogóle czy u siebie? :? Mieszkańcy innych miejscowości: Skały,Sieniczna,Wolbromia czy Olkusza, też ich nie chcą więc jedynym pseudo-demokratycznym rozwiązaniem jest wprowadzenie całkowitego zakazu ruchu TIR-ów poza autostradami :wink: Droga ekspresowa wcale nie musi przechodzić przez centra miejscowości czy tuż obok Ojcowa. Mniejszym złem jest szukanie rozwiązania,w którym wszyscy zainteresowani trochę ustąpią niż wypchnięcie problemu za opłotki i odtrąbienie lokalnego sukcesu. Problem przeniesie się kilka kilometrów dalej ale będzie nadal istniał. Kolejne miejscowości będą organizowały protesty, blokady i inne cuda a w tym czasie ruch samochodowy będzie rósł korkując kolejne odcinki dróg. Warto o tym chłodno pomyśleć zanim posłucha się krzykaczy, którzy dla doraźnych celów czy dla wyborczego poklasku będą krzyczeć veto nie zastanawiając się nad dalszymi konsekwencjami takiego działania.

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest 28 mar 2024, 14:17


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL