Teraz jest 26 paź 2014, 04:38




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 04 lis 2008, 12:45 

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 5427
no to ruszamy :) ze strony http://www.gddkia.gov.pl

Obwodnica Siewierza w ciągu DK 78

Budowa tej obwodnicy ma ogromne znaczenie dla ruchu tranzytowego drogi krajowej nr 1 (Częstochowa – Bielsko-Biała) i 78 (Gliwice – Tarnowskie Góry – Kielce) oraz dla mieszkańców Siewierza. Oddanie do ruchu nowego odcinka skutkować będzie całkowitym odciążeniem siewierskiego rynku oraz umożliwi swobodny przejazd drogami krajowymi nr 1 i 78, na skrzyżowaniu których dochodzi obecnie do wielu utrudnień w ruchu pojazdów. Skrzyżowanie to jest całkowicie nieprzystosowane do przenoszenie takiej ilości samochodów. Po wykonaniu obwodnicy nastąpi zamknięcie przejazdu poprzecznego przez DK 1 w Siewierzu, co wyeliminuje korki. Komunikacja drogowa z DK 78 odbywać się będzie nową obwodnicą.

Dane techniczne:
• długość - 5,7 km
• klasa drogi - GP
• jezdnia – 2 x 7,00 m
• pas dzielący – 4,00 m (w rejonie węzła 5,50 m)
• pobocza bitumiczne – 2 x 2,00 m
• pobocza gruntowe – 2 x 1,50 m

W ramach zadania zostanie wybudowana droga dwujezdniowa klasy GP długości 5 722 m, 8 obiektów mostowych: 6 obiektów w ciągu projektowanej DK-78, 2 obiekty w ciągu DW-793, dwa przystanki autobusowe na DK-1 o nawierzchni betonowej, ciągi piesze wzdłuż DK-1, wzdłuż drogi dojazdowej wokół cmentarza, wzdłuż drogi do ulicy Stoczkowej oraz w rejonie ronda wschodniego, 33 drogi gospodarcze dojazdowe do pól zlokalizowanych wzdłuż projektowanej drogi łącznej długości 6 806 m.

Południowy przebieg obwodnicy powoduje konieczność przełożenia drogi wojewódzkiej nr 793 Siewierz – Myszków, co wymaga budowy nowego odcinka DW o długości 1,25 km, dla którego przyjęto parametry klasy G. Połączenie obwodnicy (początek i koniec) z DK 78 zaprojektowano za pomocą skrzyżowań skanalizowanych. Z drogą krajową nr 1 obwodnica łączy się za pomocą węzła typu koniczyna. Nad drogami lokalnymi, które przecina obwodnica zaprojektowano wiadukty bez skomunikowania z obwodnicą. W ramach inwestycji nie przewiduje się zmiany przebiegu drogi krajowej nr 1. Budowa obwodnicy nie wymaga wyburzeń budynków mieszkalnych.

Obwodnica Siewierza w ciągu krajowej 78 zostanie zbudowana w 26 miesięcy od daty rozpoczęcia prac. Koszt inwestycji to 283,4 mln złotych. Obwodnicę Siewierza zbuduje Skanska S.A., a prace ruszą w listopadzie bieżącego roku.

Nadzór inwestorski pełni konsorcjum firm Lafrentz-Polska Sp. z o.o. oraz Invest-Complex Sp. z o.o.

23.10.2008


Ostatnio edytowano 04 lis 2008, 14:28 przez Robert, łącznie edytowano 1 raz

Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 04 lis 2008, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3264
Wszystko pieknie, ale brakuje jednej wzmianki: "termin rozpoczęcia prac..??"


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 04 lis 2008, 19:35 

Dołączył(a): 08 mar 2007, 21:59
Posty: 1709
Lokalizacja: Pradła
A tymczasem remontują 78. Po solidnym nałożeniu zbrojonego asfaltu na odcinku Lgota Murowana-Kroczyce, dziś zaczęli ostro frezować cały odcinek Kroczyce-Pradła. Mam nadzieję że zakryją w całości.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2008, 10:11 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 809
Wybrano wariant 1 - ale to nie ten prezentowany na skanach z początku tematu. Więcej na http://www.um.zawiercie.eu/aktualnosci/642


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 05 gru 2008, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3264
Jak to dokładnie wygląda w terenie?


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 05 gru 2008, 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2005, 16:45
Posty: 472
Lokalizacja: podnóże kuesty
a można wiedzieć czym ten asfalt został "zazbrojony"?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 05 gru 2008, 18:49 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 809
kratownica 12x12 z żebra 12 :P :mrgreen:
A odnośnie wariantów - bezpośedni link

http://www.zawiercie.eu/dokumenty/waria ... odnicy.png


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 05 gru 2008, 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 7262
Lokalizacja: Włodowice
No średnio to wygląda :?
Dworski Las praktycznie straci całkowicie dotychczasowe walory, podobnie otwarte wzgórza nad Kalinówką, Lgotą i Hutą Szklaną

A swoją drogą :lol: co ze starymi/obecnymi drogami? pewnie będą budowane nowe skrzyżowania z nimi, może niektóre zostaną odcięte? Ciekawie będzie między Kromołowem i Kalinówką gdzie "równolegle" będzie biegła całkiem dobra droga przez Żerkowską - doskonałe :wink: miejsce dla łysych wielbicieli rasowanych "samochodów sportowych"

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - obsługa przewodnicka, wycieczki piesze, rowerowe i inne atrakcje.
Kajakiem po Pilicy i nie tylko - spływ kajakowe po Pilicy, Krztyni, Warcie, Wiercicy i Nidzie.

Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 05 gru 2008, 20:30 

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 5427
co do zbrojenia asfaltu, u mnie zatapiają siatkę stalową, wygląda jak zwykła ogrodzeniowa :wink:

Michale, masz coś do łysych ? :twisted:


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 gru 2008, 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 7262
Lokalizacja: Włodowice
Robert napisał(a):
Michale, masz coś do łysych ? :twisted:


A jeździsz zdezelowanym "sportowym" samochodem z oberwanym tłumikiem znacznie naruszając ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym :twisted:

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - obsługa przewodnicka, wycieczki piesze, rowerowe i inne atrakcje.
Kajakiem po Pilicy i nie tylko - spływ kajakowe po Pilicy, Krztyni, Warcie, Wiercicy i Nidzie.

Towarzystwo Jurajskie


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 08 gru 2008, 14:09 

Dołączył(a): 09 sty 2008, 20:04
Posty: 28
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
[quote="Michał"]No średnio to wygląda :?
Dworski Las praktycznie straci całkowicie dotychczasowe walory, podobnie otwarte wzgórza nad Kalinówką, Lgotą i Hutą Szklaną

Nie bardzo orientuję się w tych wariantach, móglby mi ktoś wytłumaczyć gdzie dokładnie ta droga ma przebiegać ? Dołem, u podnóza Dworskiego Lasu?


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 gru 2008, 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 lut 2005, 10:43
Posty: 7262
Lokalizacja: Włodowice
Rys. w załączniku:

- czarna ciągła linia to obecny przebieg drogi,
- zielona to projektowany

Czyli przebiega bezpośrednio pod Dworskim Lasem, dokładniej zboczem dolinki między lasem a samotną skałką na szczycie wzgórza (między lasem a drogą Żerkowice-Pilica)


Załączniki:
obwodnica_dworski.jpg
obwodnica_dworski.jpg [ 85.59 KiB | Przeglądane 2938 razy ]

_________________
JuraPolska.com - z nami poznasz Jurę - obsługa przewodnicka, wycieczki piesze, rowerowe i inne atrakcje.
Kajakiem po Pilicy i nie tylko - spływ kajakowe po Pilicy, Krztyni, Warcie, Wiercicy i Nidzie.

Towarzystwo Jurajskie
Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 08 gru 2008, 15:47 

Dołączył(a): 09 sty 2008, 20:04
Posty: 28
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Dziękuję za odpowiedź, mam nadzieję, że do tego nie dojdzie. Pozdrawiam


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 08 gru 2008, 16:03 

Dołączył(a): 28 paź 2005, 07:08
Posty: 809
Beata napisał(a):
, mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.

Do czego?


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 13 gru 2008, 19:08 

Dołączył(a): 13 gru 2008, 18:35
Posty: 23
Lokalizacja: Zawiercie - Ogrodzieniec
Mam nadzieję, że kryzys odsunie budowę o kilka lat, a w tym czasie ktoś znajdzie mądrzejsze rozwiązanie... :twisted:
Zamiast budowac obwodnicę dziwnymi trasami, zastanowili by się, co i jak zrobic, żeby pozbyc się wąskich gardeł. Myślę przede wszystkim o Zawierciu, gdyż w Siewierzu obwodnica jest np. niezbędna. Natomiast w stolicy powiatu nie do końca. Dwa/trzy skrzyżowania oraz przejścia dla pieszych z sygnalizacja świetlną korkują miasto i tyle. Zresztą, kto się orientuje jaki jest średni czas przejazdu przez miasto w godzinach szczytu? 20min.? Gdzie są dane odnoszące się do natężenia ruchu? Czy wszystko jest na oko? bo "widzę, że jest duzy ruch". Jak duży? Korki w Zawierciu to praktycznie nie korki, zwłaszcza, że tak naprawdę są one duże chyba z dwa razy w tygodniu. Prawdziwe korki to są w duzych miastach, gdzie czasami 4km jedzie się w 2 godziny!
Do tego jak widac, najłatwiej poprowadzic obwodnicę lasem, bo po co szarpac się z rolnikami itd...A co z szlakami turystycznymi biegnącymi na południe od Zawiercia?
Argument, że nalezy poprowadzic obwodnicę tą trasą, gdyż plan zagospodarowania przestrzennego Zawiercia przewiduje rozbudowę miasta w kierunku północnym oraz strefę ekonomiczną w tym rejonie, jest moim zdaniem chybiony. Niech tylko zbuduja się jakieś zakłady poza hutą, a i tak TIR-y będą przejeżdżac przez całe miasto, aby dojechac do obwodnicy lub w przeciwnym kierunku, cheche...

_________________
Piotrek


Gora
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Teraz jest 26 paź 2014, 04:38


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:
cron

Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności


Strony współpracujące:

JuraPolska.com & JuraPolska.pl    Towarzystwo Jurajskie    Jurajska Informacja Turystyczna    Jura-Pilica.com    Związek Gmin Jurajskich

Jaskinie Jury    Jurajska Strona Alferka    Ojcowski Park Narodowy - informator turystyczny

it-jura.pl    Jurajski Serwis Turystyczny    jura.eko.org.pl   Informator Turystyczny Ojcow.pl   JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


Wydawnictwo

Zamek

Towarzystwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze

SERWIS NARCIARSKI NA JURZE
SERWIS NARCIARSKI NA JURZE


Malamuty w Potrzebie


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL