Teraz jest 19 mar 2024, 10:37




Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 mar 2011, 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Żałuj.Tychy-Jura w 25 minut...

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 23 mar 2011, 09:32 

Dołączył(a): 22 mar 2011, 14:11
Posty: 34
Wszystkie plany z KDP odnoszą się do roku 2020 albo i po :) Na razie PLK remontuje Kraków-Kozłów-Starzyny-CMK pod 140km/h więc budowanie toru pod 300+ po nowym śladzie nie wchodzi w grę. Połączenie Katowice-CMK-Warszawa też spełnia swoją rolę.
Co do Szczekocin to nikt nie chce przystanku KDP, wystarczą perony przy konwencjonalnej plk 64.

_________________
http://www.facebook.com/Szczekociny \\// http://www.facebook.com/HistoriaSzczekocin


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 maja 2011, 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Dziennik Polski

Cytuj:
Wybrali "olkuski" wariant

OLKUSZ. Przez Olkusz będzie przebiegała linia Kolei Dużych Prędkości, której budowa jest planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe.


http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... riant.html

_________________
Portal o Jaskiniach Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Jaskinie Jury


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 maja 2011, 19:44 

Dołączył(a): 22 mar 2011, 14:11
Posty: 34
Cytuj:
Obecnie trwa przygotowywanie studium wykonalności dla tej inwestycji. Ostateczny wybór trasy nastąpi po jego ukończeniu w końcu 2012 r.


czytamy ze zrozumieniem ;) a tak wlasciwie po co dwa szybkie polaczenia Krakowa z CMK?

_________________
http://www.facebook.com/Szczekociny \\// http://www.facebook.com/HistoriaSzczekocin


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 maja 2011, 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Pewnie wybrano opcję przez Olkusz jako najkorzystniejszą i teraz studium ma wykazać, czy inwestycja ma szansę zostać wykonana.

_________________
Portal o Jaskiniach Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Jaskinie Jury


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 maja 2011, 22:54 

Dołączył(a): 22 mar 2011, 14:11
Posty: 34
no to ja obstawiam..... nie ma i nigdy nie bedzie. Wlasnie ogloszono przetarg na 64 z zalozeniem predkosci nawet 200km/h a zespolonych 220/240km/h. Jak widac decyzje juz podjeto, bo jaki sens mialo by robienie polaczenia Krakow-Kozlow-Psary-CMK POD w/w predkosc a potem robienie wszystkiego od nowa pod 300km/h przez Olkusz??

_________________
http://www.facebook.com/Szczekociny \\// http://www.facebook.com/HistoriaSzczekocin


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 08 sie 2011, 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2005, 15:29
Posty: 678
Lokalizacja: Dalekie południe
W jutrzejszym Dzienniku Polskim będzie artykuł o planowanej linii kolei wysokich prędkości, która ma przebiegać przez otulinę OPN.

_________________
Niezależny Serwis Internetowy
Ojcowski Park Narodowy
www.opn.org.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 sie 2011, 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Już jest, nawet jako artykuł na stronie głównej Onetu:

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/kr ... omosc.html

Najciekawsze:

Cytuj:
Do podkrakowskich gmin dotarły wstępne dokumenty do zaopiniowania. Jedni czekają na superpociągi, na innych padł blady strach. - Pociąg rozjedzie otulinę Ojcowskiego Parku Narodowego? Przetnie podkrakowskie dolinki? - pytają ludzie w Jerzmanowicach. - Nowa linia kolejowa ma prowadzić przez Przeginię, Racławice, Szklary. Przecież tam jest piękna dolina, co z niej zostanie, jeśli w tym miejscu zbudują linię kolejową? - zastanawia się Adam Piaśnik, wójt gminy Jerzmanowice-Przeginia.

Gminę Skała trasa ma ominąć. - Nie mam na razie powodów, żeby obawiać się o ojcowski park - mówi Tadeusz Durłak, burmistrz Skały. W Sułoszowej nowa linia budzi wątpliwości. - Z map wynika, że przetnie ona sołectwo Sułoszowa III z północy na południe. Nie mamy konkretów, nie wiemy, czy pobiegnie w miejscu, gdzie stoją domy, żyją ludzie - mówi Stanisław Gorajczyk, wójt Sułoszowej. - Dziś nie robimy rabanu, nie oflagujemy się na znak protestu. Chcemy spotkania i rozmów z PKP o przebiegu trasy - dodaje.

W Olkuszu było takie spotkanie. Wrażenie robiły zapewnienia, że nową linią mieszkańcy dojadą do Krakowa w 17 minut. Olkuski poseł Jacek Osuch (PiS) zabiegał, żeby szybką kolej poprowadzić tędy. Tymczasem w starostwie pojawił się niepokój. - Pewnie, że każdy chciałby szybkich połączeń, ale ludzie są w rozpaczy, widząc, że PKP planuje tory w miejscu, gdzie stoją domy wybudowane dwa lub trzy lata temu - mówi Henryk Kieca, wicestarosta olkuski. - Niektórzy rozpoczęli budowę domów w miejscach, gdzie być może powstanie linia i teraz nie wiedzą, co robić. Są zaskoczeni. W gminie Trzyciąż planowane jest rozgałęzienie nowej linii na Katowice i Kraków. Czy inwestor wybuduje tam tunele, czy wykupi grunty? - wicestarosta ma wątpliwości. Boją się także ludzie w Brzezince i Niegoszowicach w gminie Zabierzów, tam będzie połączenie z istniejącą magistralą kolejową.

Konrad Gawłowski przyznaje, że nowa linia ma prowadzić granicą otuliny Ojcowskiego Parku Narodowego. Dodaje, że linia będzie ogrodzona, powstaną ekrany, tunele, bezkolizyjne przejścia dla ludzi i zwierząt. Twierdzi, że z punktu widzenia mieszkańców będzie to bezprecedensowa poprawa jakości systemu transportowego i poważny argument przyciągający inwestorów.

_________________
Portal o Jaskiniach Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Jaskinie Jury


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 sie 2011, 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2007, 17:31
Posty: 3645
Jeszcze post z forum PL wieżowców:

Cytuj:
Witam.

Z tego co wiem od rodziny od dwóch tygodni trwają odwierty w Cieplicach gmina Trzyciąż powiat Olkusz a na Podchybiu lub Zederman ma być bodajże rozwidlenie na Kraków i Katowice.

pzdr. Tomek


Mam nadzieję, że nie planują puścić torów dolinką w Cieplicach... :|

_________________
Portal o Jaskiniach Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Jaskinie Jury


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 sie 2011, 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6880
Lokalizacja: Śląsk
Spoko, nie będzie kasy na takie fajerwerki, Szanowny Pan Dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK bierze pensję więc musi czasem wcisnąć publice jakiś kit. Na tym się skończy cała historia.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sie 2011, 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03 paź 2005, 15:29
Posty: 678
Lokalizacja: Dalekie południe
Robert napisał(a):
Szanowny Pan Dyrektor Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK (...)

Swoją drogą to ciekaw jestem, jak to jest być dyrektorem czegoś, co nie istnieje. :mrgreen:

_________________
Niezależny Serwis Internetowy
Ojcowski Park Narodowy
www.opn.org.pl


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 10 sie 2011, 05:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09 maja 2007, 12:30
Posty: 3881
Lokalizacja: Pilica
Cytuj:
Studium wykonalności dla projektu "Modernizacja linii kolejowej E65 (CMK)" ma kosztować 48 mln złotych :shock: a to "tylko" :
Etap I
Inwentaryzacja i ocena stanu infrastruktury kolejowej
Etap II
Opcje przedsięwzięcia z trasowaniem linii. Analizy techniczne poszczególnych opcji


W tym zakresie mieszczą się odwierty geologiczne,których wyniki posłużą do określenia kosztów "wariantu jurajskiego".

_________________
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku...

Towarzystwo Jurajskie
http://www.jura-pilica.com


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 10 sie 2011, 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2006, 12:14
Posty: 6880
Lokalizacja: Śląsk
Nie wymienię nazwy projektu kolejowego, który znam "od podszewki". Unia daję kasę i trzeba to "zeżreć", pisząc wprost - wyrzuca się pieniądze w błoto, pewnie tutaj mamy z tym samym do czynienia.


Gora
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 paź 2011, 09:47 

Dołączył(a): 22 mar 2011, 14:11
Posty: 34
Bez zgody mieszkańców zbudują szybką kolej. "Co nam zostanie?
http://www.tvs.pl/36566,bez_zgody_mieszkancow_zbuduja_szybka_kolej_co_nam_zostanie.html

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cytuj:
Szybka kolej owiana wielką tajemnicą. Pociągi mają pędzić 300 km/h z Mazowsza na Śląsk. Tory przebiegać będą przez gminę Szczekociny. I tu pojawia się problem bo jak twierdzą mieszkańcy o takich planach nie słyszeli. Polskie Linie Kolejowe z decyzji nie chcą się wycofać, a mieszkańcy zapowiadają protesty, bo kolei u siebie nie chcą.

Koleje losu tych mieszkańców toczą się tu własnym torem. Polskie Linie Kolejowe chcą tu zbudować szybką kolej. Rokitno i okolice pociągi mają przecinać z prędkością 300km/h. Mieszkańcy mówią głośno NIE. - Zwierzyna nasza nie jest przyzwyczajona do takich trzasków i huków. A jakby na to zareagowała to nie wiem. Mleka może nie dać. Zestresują się krowy i mleka nie dadzą - mówi Włodzimierz Sołtysik, mieszkaniec Rokitna. - Nie byliśmy w ogóle powiadomieni, nikt nas nie informował, ani mieszkańców, sołtysa, nikogo tylko po prostu wjechały jakieś ciężkie sprzęty - mówi Marek Kania, sołtys Wólki Ołudzkiej.

Budowa szybkiej kolei zdaniem mieszkańców od początku była owianą wielką tajemnicą. PKP decyzję o jej powstaniu podjęły w kwietniu. - Zleceniodawca, który realizuje studium wykonalności, zorganizował akcję informacyjną w pierwszym kwartale w 2011 roku - zapewnia Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Mieszkańcy nic o tym nie wiedzą. Pomiary rozpoczęły się w drugiej połowie sierpnia. Oficjalne pismo od wykonawcy robót do gminy wpłynęło kilka tygodni później. - Nie wiadomo kto zadecydował i kto to tutaj wpuścił - mówią mieszkańcy.

Szybka kolej ma połączyć Mazowsze ze Śląskiem. W gminie Szczekociny przecinać będzie Siedliska, Grabiec, Rokitno oraz Wólka Ołódzka. To problem dla ponad 2 tysięcy mieszkańców i prawie 200 gospodarstw. - Zrobią nam wielką krzywdę, bo my mamy wszystkie pola ułożone w stronę Brzezin i Łan. Co nam zostanie? Kawałki pod warzywa, a dojazd nie wiadomo jaki będzie i gdzie będzie - mówi Stanisław Pałka, mieszkaniec Wólki Ołudzkiej. W praktyce ma wyglądać to tak: rolnik mający gospodarstwo w tym miejscu, będzie musiał pokonać dodatkowych nawet kilka kilometrów by dotrzeć do własnego pola. - Z perspektywy PKP, siedząc w Warszawie, urodził się pomysł budowy linii kolejowej i ktoś po prostu poprowadził kreskę - mówi sołtys Rokitna. - Jest tu rezerwat Kępina m.in. siedlisko żurawi. Z rezerwatu wypływa rzeka, na której stacjonują bobry i budują swoje tamy. Jest to siedlisko cennych gatunków zwierząt - alarmuje Anna Bator, mieszkanka Rokitna.

W pismach, które PKP wysłało do Urzędu Gminy można przeczytać o modernizacji. Problem w tym, że w Rokitnie nie ma czego modernizować. - To zupełna pomyłka, to zadanie inwestycyjne. Tu nie ma mowy o żadnej modernizacji - gdzie tu jest linia kolejowa - zastanawia się sołtys. - Wynika to z bardzo prostej kwestii, mianowicie - nazewnictwa.Wybudowanie nowego docinka linii kolejowej jest elementem większego projektu, czyli modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej - mówi Robert Kuczyński z PKP PLK. Linię kolejową można zmodernizować, ale w oddalonych o kilka kilometrów od Rokitna Szczekocinach, gdzie mieszkańcy od dawna zabiegali o stację kolejową. - PKP rozburzyło w ogóle peron, który tu istniał - tłumaczy burmistrz, Krzysztof Dobrzyniewicz.

Szybka kolej powstanie tu na pewno. Nie wiadomo jeszcze kiedy i czy dokładne według tych planów. PKP zapewnia, że zorganizuje w tej sprawie spotkania z mieszkańcami. Ci mają nadzieje, że z koleją się dogadają i wszystko wróci tu na właściwy tor.

_________________
http://www.facebook.com/Szczekociny \\// http://www.facebook.com/HistoriaSzczekocin


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
PostNapisane: 09 paź 2011, 12:07 

Dołączył(a): 24 wrz 2005, 15:07
Posty: 1056
Lokalizacja: Myszków
o tym w wątku już było - takich planów wiele było... Protesty niewiele tu dadzą - inwestycje kolejowe o strategicznym znaczeniu mają taki sam przywilej jak budowa autostrad (specustawy drogowa i kolejowa). Zrozumiałe jest, że ludzie nie chcą hałasu, martwią się o odszkodowania, ale strach przed żelazną koleją i stalowymi potworami przez które "krowy nie będą dawały mleka" znane są z opowieści o budowie linii kolejowych przed 165 laty, żeby dziś... :shock:


Gora
 Zobacz profil WWW  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utworz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Teraz jest 19 mar 2024, 10:37


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkownikow i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątkow
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postow
Nie możesz usuwać swoich postow
Nie możesz dodawać załącznikow

Szukaj:
cron

Informujemy, iż forumjurajskie.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies.
Więcej informacji na ten temat w linku: Polityka prywatności

Wydawnictwo

Kajakiem

Sklep Arsenał

Jura Paintball Silesia

JuraInfo.pl - noclegi na Jurze


ForumJurajskie.pl służy pogłębianiu wiedzy o Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, oraz okolicznych regionach m.in. Obniżeniu Górnej Warty, Jurze Wieluńskiej, Progu Lelowskim, itd.
Poruszane jest tu całe spektrum zagadnień związanych z historią, etnografią, kulturą, środowiskiem przyrodniczym, oraz turystyką i krajoznawstwem obszaru Jury Polskiej.
Możesz zaprezentować jurajskie zdjęcia, zapytać o bazę noclegową, wybrać najciekawszą trasę wycieczki, czy też dowiedzieć się o mniej znanych miejscach.

Właściciel ForumJurajskie.pl / JuraPolska nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na forum przez użytkowników,
jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających zapisy regulaminu forum.
Kontakt z administratorem forum - zobacz tutaj.



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL